
Hasła o odpowiedzialnym piciu reklamują produkt, ale nie ostrzegają
4 września 2014, 10:22Publikowane pod reklamami alkoholu hasła dotyczące odpowiedzialnego picia promują produkty, a nie zdrowie publiczne.

Nie każdy alkohol wzmaga apetyt
25 sierpnia 2009, 15:13Rodzaj spożytego alkoholu wpływa na to, jak bardzo po zakrapianym przyjęciu czy drinku będzie nam się chciało jeść (Pharmacology, Biochemistry and Behaviour).

Jeden drink urody doda
4 marca 2015, 11:18Badania pokazały, że ludzie wyglądają atrakcyjniej po jednym, ale już nie po dwóch drinkach.

Maska rozpija?
4 stycznia 2008, 10:38Podczas balów przebierańców kobiety piją więcej alkoholu od mężczyzn. To wyjątek od reguły, ponieważ w ramach wcześniejszych badań zawsze okazywało się, że na spotkaniach towarzyskich panowie konsumują więcej "procentów" niż panie (Alcoholism: Clinical and Experimental Research).

Miłośniczki wina tyją mniej do abstynentek
8 marca 2010, 17:32Kobiety, które spożywają umiarkowane ilości alkoholu, zwłaszcza czerwonego wina, tyją mniej od abstynentek (Archives of Internal Medicine).

Niebieskoocy bardziej zagrożeni alkoholizmem
1 lipca 2015, 12:35Osoby z niebieskimi oczami wydają się bardziej zagrożone alkoholizmem.

Tylko 4, a dodają 14 lat!
8 stycznia 2008, 13:05Angażując się w 4 proste zachowania, można o 14 lat wydłużyć sobie życie. W dodatku nie ma znaczenia, w jakiej kondycji zdrowotnej jesteśmy w momencie wprowadzania zmian.

Wykryje chrzczony alkohol
29 marca 2010, 09:12Niemieccy specjaliści skonstruowali urządzenie wielkości poręcznej walizki, które dzięki wbudowanemu spektrometrowi pozwala na szybkie wykrycie fałszowanego alkoholu (Chemistry Central Journal).

Tak samo, ale z innego powodu
13 kwietnia 2017, 10:15Zaskakujące odkrycie zespołu prof. Marisy Roberto z Instytutu Badawczego Ellen Scripps może doprowadzić do powstania spersonalizowanych metod leczenia alkoholizmu.

Alkohol, zapach i emocje matki
17 lipca 2008, 14:16Sposób, w jaki dzieci reagują na zapach alkoholu, jest uzależniony od motywów, którymi ich matka uzasadnia swoje picie – twierdzi dr Julie Mennella, biopsycholog z Monell Chemical Senses Center. Gdy sięga po procenty, by uwolnić się od stresu (tendencje ucieczkowe), jej potomstwo woli niemiłe wonie od zapachu alkoholu.